Odpowiedzi

2010-03-16T21:40:00+01:00
Karolina bardzo lubi brać kąpiele. W sobotni wieczór napełniła prostopadłościenną wannę o wymiarach 2m x 90cm x 80cm do 3/4 wysokości. Ile litrów wody nalała Karolina do wanny?

1dm-1l
2m - 20 dm
90cm- 0.9 dm
80cm- 0.8 dm

V = 20dm*0.9dm*0.8dm
V= 14,4 dm [sześciennego]

Odp: Karolina nalała 14,4 litra wody.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T21:42:02+01:00
2m × 90cm × 80 cm = 2m × 0,9m × 0,8m = 1,44 m³
1,44 m³ = 1440 l

1440 l × ¾ = 1440 l × 0,75 = 1080 l

Odp. Karolina nalała 1080 litrów do wanny.
2010-03-16T21:42:40+01:00
V=2*0,9*0,8=144 m³

Vw=3/4*V=3/4*144=108 m³

1 litr = 1000 cm³

108 m³=1080000 cm³

1080000/1000=1080 litrów
Odp: 1080 litrów