Odpowiedzi

2010-03-16T21:57:48+01:00
Gruźlica płuc
choroba zakaźna, wywołana przez bakterie zwane prątkami gruźlicy. do organzmu przenikają drogami oddechowymi poprzez tzw. zakażenie kroplekowe
Objawy:
napady kaszlu, bóle w klatce piersiowej, podwyższoną temperaturą i krwiopluciem.
Nie można jej wyleczyć, ale zapobieganie przed rozpowszechnianiem gruźlicy polega na odkażaniu pomieszczeń i zwiększaniu odporności organizmu (np. szczepienia ochronne, wysokokaloryczną dietę)

Rozedma płuc
Powoduje ja działanie związków zawartych w dymie tytoniowym i przewlekłe nieżyty oszkrzeli. Jest to stan chorobowy zwiazany z nieodwracanym uszkodzeniem pęcherzyków płucnych. pojawiający się kaszel, powoduje rozrywanie pęcherzykół płucnych przez co zmniejsza się powierzchnia wymiany gazowej, powodując gorsze utlenowanie krwi i uposledznie wentylacji płuc. efektem tego jest dusznośc nasilająca się po wysiłku i niewydolnośc serca

Odma płucna
dostanie się powietrza do jamy opłucnej, powietrze to uciska na pechęrzyki i z czasem powoduje zapadanie się płuca, które zapada się całkowicie i przestaje funkcjonować
Objawy:
nagły ból w klatce piersiowej, duszności i sinica
Leczenie:
polega na założeniu do jamy opłucnje drenu i odessaniu powietrza

Ostry nierzyt oskrzeli
zapalenie dróg oddechowych. Przyczyna jest zakażenie wirusowe lub bakteryjne.
Objawy:
gorączka, suchy kaszel, furczenia i swisty
Leczenie:
Polega na terapii antybiotykowej i przyjmowaniu leków rozrzedzających wydzielinę oskrzeli

Zwłóknienie klatki piersiowej
Wystepuje na wskutek źle leczonych chorób opłucnej. Prowadzi do przesunięcia śródpiersia, skrzywienie kręgosłupa
objawy:
sinica, duszności, skrzywienie kręgosłupa,
Leczenie:
przeprowadza się chirurgiczny zabieg usunięcia zewnetrznej warstwy tkanek płuca


mysle że pomogłam:))
P.S miałam za to +5;)
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T22:01:02+01:00
1)Pylica płuc – przewlekła choroba układu oddechowego, wywołana długotrwałym wdychaniem pyłów. Charakteryzuje się występowaniem przewlekłego zapalenia oskrzeli i postępowej rozedmy płuc
Objawy: trudności w oddychaniu, duszności, kaszel, stan podgorączkowy, ból w klatce piersiowej występuje np u górników
profilaktyka w tym przypadku to noszenie maski ponieważ nie wolno drobinkom pyłu pozwolić na dostanie się do pluc leki i szczepienia tu nic nie dadzą
2) astma-przewlekła, zapalna choroba dróg oddechowych, wywołująca nadreaktywność oskrzeli, która prowadzi do nawracających napadów duszności i kaszlu, przyczyną tych napadów jest wydzielanie przez komórki układu oddechowego licznych mediatorów doprowadzających do rozlanego, zmiennego ograniczenia przepływu powietrza w drogach oddechowych, które często ustępuje samoistnie lub pod wpływem leczenia.
Typowe objawy to: napady duszności spowodowane skurczem oskrzeli, świszczący oddech, kaszel.
3) gruźlica jest wywoływana przez prątka gruźlicy Do zakażenia dochodzi więc zazwyczaj drogą kropelkową przez układ oddechowy objawy: wilgotny kaszel, zmęczenie i osłabienie, chudnięcie i brak apetytu, gorączka i krwioplucia. Profilaktyka: higiena pomieszczeń( np wietrzenie) i szczepienia unikanie kontaktu z chorymi
4 5 4
2010-03-16T22:02:58+01:00
Alergiczny katar -
Katar sienny spowodowany jest alergią na pyłki drzew, traw oraz zbóż. Często używaną nazwą jest alergiczny, sezonowy nieżyt nosa. Alergia jest to odmienna reakcja na zwykle niepowodujące żadnych objawów substancje. Katar sienny najczęściej pojawia się wiosną i latem, kiedy to stężenia poszczególnych pyłków kwitnących roślin w są najwyższe.

Angina -
Chorobę powodują bakterie z rodziny paciorkowców ale niektóre anginy prawdopodobnie mają tło wirusowe. Angina dotyka zarówno dzieci, jak i dorosłych. Jest to dokuczliwa choroba gardła przebiegająca z reguły z wysoką gorączką.

Astma pyłkowa-
Pyłkowica (pollinosis) jest to sezonowe, alergiczne zapalenie błony śluzowej nosa i spojówek, któremu często towarzyszą napady astmy oskrzelowej oraz objawy ze strony innych narządów takich jak skóra lub przewód pokarmowy.

Kaszel -
Kaszel jest to bezwarunkowa reakcja organizmu związaną z podrażnieniem zakończeń nerwowych, które są umiejscowione w błonie wyścielającej drogi oddechowe. Dochodzi wtedy do skurczów mięśni wydechowych i oskrzeli w wyniku czego powietrze zostaje z dużą szybkością wyrzucone na zewnątrz.


Astma oskrzelowa-
Astma oskrzelowa jest przewlekłą chorobą, w której dochodzi do procesu zapalnego błony śluzowej układu oddechowego i związanego z nim nadreaktywnością błony śluzowej na czynniki zewnętrzne.
W zależności od czynników powodujących rozwój choroby wyróżnia się astmę atopową, która dotyczy głównie młodych osób a która spowodowana jest przez alergeny. Astmę, w której nie stwierdza się swoistego alergenu jako czynnika etiologicznego, określa się mianem astmy endogennej (nieatopowej) i występuje ona głównie u osób w wieku dojrzałym. W przypadku astmy pochodzenia endogennego czynnik wywołujący napady duszności nie jest znany.

;) o to źródło stronki http://www.ukladu-oddechowego.choroby.biz/
4 4 4