Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T21:40:49+01:00
Najpierw obliczamy objętość prostopadłościennej wanny. Przypominam wzór na V= a* b* c

1dm³ = 1 litr
V= 2m * 90 cm *80 cm = 20dm * 9dm* 8dm = 1440 dm³ = 1440 litrów

3/4 * 1440litrów = 1080 litrów

ODP.: Karolina nalała do wanny 1 080 litrów wody
18 4 18
2010-03-16T21:42:24+01:00
1l=1dm³

zamieniamy wszystkie jednostki na dm
2m=20dm
90cm=9dm
80dm=8dm

obliczamy ¾wysokości
¾*20dm=15dm

obliczamy objętość wanny napełnionej wodą
V=15dm*9dm*8dm
V=1080dm³ = 1080l

14 4 14
2010-03-16T21:45:09+01:00
200cm*90cm*80cm=1440000cm sześciennych a to jest 1440 litrów
3/4 z 1440 to 3/4 razy 1440 a to się równa 1080 l
miałem takie samo zadanie i na 80% uważam że to tak ma być ;)
10 4 10