Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-16T21:46:32+01:00
Dane:
most, który zachodzi na jej brzegi: 150 m mostu zachodzi na jeden brzeg, a 1/3 długości mostu na drugi brzeg.
x- długość mostu
Rozwiązanie:
x=150m+1/6x+2/6x
x=150m+1/2x
1/2x=150m/*2
x=300m
1/6*300=50m
Odpowiedź:Szerokość rzeki wynosi 50 metrów.
13 4 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T21:46:52+01:00
X- dlugosc mostu

150+1/3x+1/6x = x
x-(1/3x+1/6x) = 150
x - (2/6x+1/6x) = 150
x - 3/6x = 150
3/6x = 150
1/2x = 150 / *2
x = 300m

1/6x = 300:6 = 50 m

odp rzeka ma szerokosc 50m
30 4 30