Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T21:49:04+01:00
Nikotynizm jest to nałóg palenia lub używania tytoniu albo zażywania tabaki. Prowadzi do przewlekłego, a nawet ostrego zatrucia nikotyną, która jest bardzo silną trucizną. W małych dawkach pobudza czynność układu nerwowego.
W dymie tytoniowym zawartych jest aż 4000 związków chemicznych, w tym substancje o działaniu:
- toksycznym
- uszkadzającym DNA
- uszkadzającym płód
- rakotwórczym.
Palenie prowadzi do przemian w błonie śluzowej oskrzeli, które początkowo są nieuchwytne. Drażniony nabłonek przekształca się w nabłonek płaski, podobny jak w naskórku. Ale nie koniec na tym. W jądrach komórkowych powstają mutacje, komórki nabłonka stają się coraz bardziej obce.
1 5 1
2010-03-16T21:52:20+01:00
Może tutaj coś znajdziesz:
http://www.sciaga.pl/tekst/40990-41-nikotynizm_i_jego_skutki
1 3 1