Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T22:06:13+01:00
Adolf Hitler jak wiemy na konferencji w Wannse postanowił rozwiązać ostatecznie kwestię żydowską (endloslung). Zaczeła sie eksterminacja ludnośći żydowskiej (świadczą o tym obozy zagłady w Treblince, Majdanku, getta w Warszawie Łodzi). Polacy wobec tego przyjmowali dwie postawy, jedni pomagali Żydom ( dając im ubranie jedzeni albo schronienie we własnym domu), inni natomiast (kolaboranci) współpracowali z gestapowcami przekazując im informacje o nich. ( wydawali ich w rece Niemców).
2010-03-16T22:21:16+01:00
Były dobre ponieważ, Polacy często ukrywali żydów w swoich domach mimo że było to karane śmiercią.Jak wiadomo Hitler prześladował żydów.Wracając do tematu Polacy nie chcieli by Hitler ich zabijał i próbowali temu zapobiec,lecz większa ich część zginęła najczęściej w komorach gazowych.Toby było na tyle.