Odpowiedzi

2010-03-16T22:22:24+01:00
NAZWY WŁASNE : Karol Kowalski, Afryka, Azja, Polska, Francja, Agnieszka Sokolska, Marta Nowak, Kraków, Łódź, Piotrków Trybunalskich

PRZYMIOTNIKI POCHODNE : Polacy, Rosjanie, Niemcy, Łodzianie, Grecy, Rzymianie, Mezopotanie, Warszawiacy, Włosi, Francuzi.

Wczoraj Karol Kowalski podpalił kurtkę kolegi.
W zeszłe wakacje odwiedziłam moją ciocię, która mieszka w Łodzi.
W tym roku na zieloną szkołę jedziemy do Afryki.
Marta Nowak wygrała główną nagrodę w konkursie ,, Pszczółka".
Piotrków Trybunalskich jest bardzo malowniczą miejscowością.

Polacy zdobyli medal.
Niemcy wygrali z Rosjanami na olimpiadzie.
Włosi zostali uznani za najlepszych kucharzy świata.
Francuzi mówią po francusku.

4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T22:26:21+01:00
-Kraków/ krakowskie
-Opole/ opolski
-Wisła/ wiślana
-Bałtyk/ bałtycka
-Warszawa/ warszawski

- Kraków to piękne miasto./ Krarowskie obwarzanki są pyszne.
-Opole to fajne miejsce./ Opolski festiwal jest ciekawy
-Wisła to rzeka, która przepływa przez polskę./ Brzeg wiślany jest cudny.
-Bałtyk to polskie morze./ Plaża bałtycka jest super!
-Wa-wa jest stolicą polski./ Warszawki zamek jest bardzo stary.

Myśle, że pomogłam :)
4 2 4