Odpowiedzi

2010-03-16T22:02:33+01:00
2010-03-16T22:02:39+01:00
Poddany bogu, wyznawca islamu
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-16T22:03:05+01:00
Muzłumanin - wyznawca islamu.

W Koranie termin ten odnosi się nie tylko do wyznawców religii muzułmańskiej, lecz do wszystkich, którzy "poddali się woli Boga". Koran również określa Abrahama i Jezusa jako muzułmanów, chociaż określanie Jezusa jako proroka może urażać uczucia religijne chrześcijan.

Niewskazaną nazwą jest często spotykane w całej Europie określenie 'mahometanin' jako wyznawca religii proroka Mahometa. Całkowicie błędne jest określenie 'wyznawca Mahometa', ponieważ Mahomet jest uznawany za proroka, a nie za Boga. Oba określenia mogą urażać uczucia religijne muzułmanów, gdyż skupianie większej uwagi na Mahomecie niż na Allahu jest uznawane za "przydawanie towarzyszy Allahowi", czyli najcięższy grzech: pogwałcenie pierwszego filaru islamu.
2 3 2