Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T22:22:18+01:00
Porównania:
1. Siekł struny jak deszczem nawalnym
2. Drżą drążki tak lekkimi ruchy,Jak gdyby zadzwoniło w strunę skrzydło muchy
3. Akord jak zgrzyt żelaza po szkle przejął wszystkich dreszczem
4. Akord jak syk węża
5. On patrzy z rozkoszą I z dumą; jak weteran w służbę powołany,

Metafory:
1.Lecz uczuł, że dłoń jeszcze nie zawiedzie broni.
2. Bijąc taktem tryumfalnym.
3. Gęściej siekł struny
4. Dumnym okiem zmierzył
5. Skoczne dźwięki Radością oddychają, radością słuch poją

Epitety:
Wielu, głównym, białej, siwej, drugą, niezmiernie, przymrużonymi, nieruchomo, nawalnym, lekkimi, skoczne, szczęśliwe, ratuszowej, kochany, wszystkie.
30 1 30
2010-03-16T22:27:43+01:00
Porównania:
1. "Buchnął dźwięk, jakby cała janczarska kapela ozwał się z dzwonkami..."
2. "A wtem puścił fałszywy akord jak syk węża, jak zgrzyt żelaza po szkle..."
3. "kilka cichych strunek jęczy, jak kilka much, gdy z siatki wyrwą się pajęczej"
4. "Oto stanął, jak gdyby chciał swą damę pytać..."
5. "znowu skręcało się koło, jak wąż olbrzymi..."

Metafory (przenośnie):
1. "akord rozsądny przeciwko zgodzie tonów skonfederowany"
2. "i wnet pękła ze świstem struna złowróżąca"
3. "coraz gęściej siekł struny..."
4. "skoczne dźwięki Radością oddychają, radością słuch poją"
5. "dumnym okiem zmierzył"

Epitety:
1. "szczęśliwe"
2. "zasmuceni"
3. "strwożeni"
4. "głośniejszych"
5. "niestrojny"
6. "zdradziecką"
7. "lekkie"
8. "ciche"
9. "gorących"
10. "obcych"
11. "żałosną"
12. "wiernego"
13. "lisia"
14. "smutnie"
15. "narodowy"
13 3 13
2010-03-16T23:41:43+01:00
Porównania:

-Uderzenie tak sztuczne, tak było potężne,
Że struny zadzwoniły jak trąby mosiężne

- A wtem puścił fałszywy akord jak syk węża,
Jak zgrzyt żelaza po szkle przejął wszystkich dreszczem

-Zagrzmiał, i głosy zdusił, jakby wbił do ziemi

-Znowu gra: już drżą drążki tak lekkimi ruchy,
Jak gdyby zadzwoniło w strunę skrzydło muchy

-on patrzy z rozkoszą
I z dumą; jak weteran w służbę powołany,

-Potem gęściej siekł struny jak deszczem nawalnym;

Metafory

-Lecz starców myśli z dźwiękiem w przeszłość się uniosły,

-Coraz głośniej targając akord rozdąsany

-pękła ze świstem struna złowróżąca

-z trąb znana piosenka ku niebu wionęła

- zadzwoniło w strunę skrzydło muchy

-Radością oddychają, radością słuch poją

-I wesołość pomięszał przeczuciem złowieszczem.

Epitet

-nawalnym
-dumnym
-ciche
-ciężki
-przymrużony
-nieruchome
-słyszalne
-lekkie
-Skoczne
-szczęśliwe
- fałszywy
-głośniejszych
-złowieszczem
-niestrojny
-rozdąsany
- rozpierzchłe

masz więcej na wypadek jakiejś złej
7 3 7