Odpowiedzi

2010-03-16T22:16:50+01:00
30g - 100%
x - 5%

x=30*5/100=1.5g

30g - 1.5g= 28.5g

Należy wziać 28.5g wody a nastepnie dodac 1.5g cukru. i tak otrzymamy roztwor 5%.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T22:17:12+01:00
1. Obliczyć 5% z 30g.
2. Otrzymany wynik jest to ilośc cukru, ktory należy rozpuścić. (1,5g)
3.Odmierzony cukier wsypujemy do jakiegoś naczynia.
4. I dolać wody, żeby powstało 30 g r-ru. (30g - 1,5g= 28,5g)


30g-------100%
x g----------5%
x= 1,5 g

3 4 3
2010-03-16T22:17:41+01:00
1.Najpierw musimy obliczyć ile należy ze sobą połączyć substancji (cukru) i rozpuszczalnika (wody)

Masa cukru
30g * 5%= 30* 5/100= 15:10g= 1,5g

Masa rozpuszczalnika
30g-1,5g= 28,5g

2.Następnie należy odważyć 1,5g cukru i połączyć z 28,5g wody.
3.Zamieszać.