1) oblicz ile gramów chlorku potasu KCInależy rozpuścić w 200 g wody w temper
aturze 50 stopni, aby otrzymać roztwór nasycony 2) oblicz w jakiej temperaturze rozpuszczono 105 g cukru w 50 g wody ,jeśli powstał rotwór nasycony 3)oblicz ile gramów siarczanu (VI) miedzi(II) CuSO 4 trzeba rozpuścić w 300g wody, aby otrzymać roztwór nasycony tej soli w temperaturze 60 stopni 5)oblicz ile gramów azotanu(V) sodu NaNO3 należy rozpuścić w wodzie ,aby otrzymać 0,5 kg roztworu nasyconego w temperaturze 95 stopni mam to na jutro proszę o pomoc

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T23:24:58+01:00
W 100 g wody przy tem. 50 stopni rozpusci sie 40g.
Więc w 200g przy tem. 50 stopni rozpusci sie 80g.
Tu mnozysz razy 2
100g * 2 = 200g
40g*2=80g


W 50 g wody rozpuszczono 105g cukru.
Wiec w 100g wody rozpuszczono 210g cukru.
tu tez mnozysz razy 2
teraz należy odczytac z wykresu
30 stopni



W 100g wody przy tem 60 stopni rozpusci sie 38g.
w 300g wody przy tej tem rozpusci sie 114g.
tu mnozysz razy 3


w 100g przy tem 95 stopni rozpusci sei 160g.
w 500g przy tej tem rozpusci sei 800g
tu mnozysz razy 5
14 2 14
2010-03-17T00:05:54+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1)
Rozpuszczalność KCl w temp. 50⁰C wynosi 43g
43g chlorku------100g wody
xg chlorku--------200g wody
x=86g KCl

2)
105g cukru------50g wody
xg cukru---------100g wody
x=210g cukru
Z wykresu odczytuję że rozpuszczalność 210g odpowiada temp. ok. 28⁰C

3)
Rozpuszczalność CuSO4 w temp. 60⁰C wynosi 40g
40g subst.------100g wody
xg subst.--------300g wody
x=120g CuSO4

5)
Rozpuszczalność NaNO3 w temp. 95⁰C wynosi 160g
160g subst.------100g wody
xg subst.---------500g wody
x=800g NaNO3
19 4 19