Odpowiedzi

2010-03-16T22:20:13+01:00
Jesli masz w działaniu we wsyzstkich miejscach tą sąma wartść np . x możesz ją wyłączyć przed nawias (np zeby nie liczyc tego za każdym razem albo po prostu muszisz przekształcić rownanie tak aby uzyskać tą wartość

przykłady
a) ax+5x -x = x(a+5-1)
b) 36 v-6v+15v = v(36-6 +15)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T22:21:20+01:00
Z sumy (różnicy) liczb, możemy wyciągnąć wspólny czynnik przed nawias:
Wyłączanie wspólnego czynnika przed nawias: ab + ac = a(b+c)

Na zrozumienie to jest takie działanie jakie było wykonane przed daniem wyniku.

6x + 3y = 3(2x + y)
3* 2x 2x*1
2010-03-16T22:23:53+01:00
Wyłączanie wspólnego czynnika przed nawias oznacza to że najpierw musi przed nawiasem być liczba a w środku nawiasu niewiadome np: 5x+10y=5(x+2y) ale cyfra przed nawiasem 5 musi się zgadzać z obydwoma niewiadomymi bo 5*x=5x a 5*2y=10y