Zadanie z rozwiązywania równań:
Krzyś rozbił skarbonkę i policzył, że było w niej 32 zł w monetach o nominałach 2 zł, 1 zł, 50 gr, 20 gr. Dwuzłotówek było 2 razy mniej niż złotówek, a pięćdziesięciogroszówek było 2 razy więcej niż złotówek. Dwudziestogroszówek było 10. Ile monet było w skarbonce?

Bardzo proszę o pomoc. Jako że jest to zadanie tekstowe, powinno zawierać dane, szukane, rozwiązanie, sprawdzenie i odpowiedź. Przynajmniej tak wymaga nasza pani z maty. Proszę na dziś!
Zgłaszam spam, daję naj :)

2

Odpowiedzi

2010-03-16T22:25:20+01:00
X-liczba 1 zł
x+x/2*2+2x*0,5+0,2*10=32
3x+2=32 -2
3x=30 /3
x=10
10+10+5+20=45
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T22:28:12+01:00
1:2*x*2=x -dwuzłotówki
(2x)*0,5=x - pięćdziesięciogroszówki
10*0,2=2 -dwudziestogroszówki

x+x+x+2=32
3x=30
x=10

10-złotówek
1/2*10=5 -dwuzłotówek
2*10=20 -pięćdziesięciogroszówek
10 -dwudziestogroszówek

10+5+20+10=45
Odp. w skarbonce było 45 monet