Dzialka ma ksztalt prostokata , ktorego szerokosc wynosi 28 m , a dlugosc jest dwa razy wieksza. Na warzywa przeznaczono 3/4 powierzchni dzialki , a pozostala czesc na pasieke. Ile arow dzialki przeznaczono na pasieke? Zapisz olbliczenia.

3

Odpowiedzi

2010-03-16T22:31:03+01:00
Działka ma powierzchnie : 28*56=1568m²
warzywa 3/4 * 1568=1176m²
reszta (1568-1176)=392m² - pasieka
100m²=1a
czyli pasieka zajmuje 3,92a
2010-03-16T22:31:07+01:00
Proste rozwiązanie:
28*28*2=1568m²
1568m²=15.68a (1a= 100m²)
15.68a/4=3.92a
(podzieliłem na 4 gdyż pasieka to reszta a 4/4 - 3/4 =1/4 a np. 5*¼= 5/4)
odp. Na pasieka przeznaczono 3.92a.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T22:34:55+01:00
28m x 56m = 1568m² - powierzchnia działki
0,75 x 1568m² = 1176m² - przeznaczono na warzywa
1568m²-1176m²= 392 m² - na pasiekę
1ar=100m²
392m²:100m²= 3,92arów