1 podaj najwyzszy szczyt Afryki i jego wysokosc
2 podaj nazwe i date utworzenia najstarszego parku narodowego w polsce
3 podaj 2 panstwa w ktorych odbylo sie trzesienie ziemi w lutym 2010
4 podaj stolice i rok powstania czarno góry
5 roszyfruj skrot MERCOSUR
6 jakie panstwa naleza do tygrysow azjatyckich
7 jakie panstwo zamieszkuja kurdowie
8 z czy kojazysz okreslenie ryczace 40
9 podaj inna nazwe taro
10 co to jest i gdzie wystepuje fawela

i to by bylo na tyle ;) pytania nie sa trudne ale troche ich jest :/ ale z gory dziekuje :)

2

Odpowiedzi

2010-03-16T22:50:13+01:00
1. Kilimandżaro 5895 m n.p.m.
2. Białowieski Park Narodowy - 1932r
3. Haiti i Chile
4. powstanie: 21 maja, 2006 stolica:Podgorica
5. (hiszp. Mercado Comun del Sur - Wspólny Rynek Południa)
6. Koria Południowej, Tajwan, Singapur i Hongkong
7. Zamieszkujący przede wszystkim krainę zwaną Kurdystanem podzieloną pomiędzy Turcję, Irak, Iran i Syrię
8. Pas wód oceanicznych biegnący nieprzerwanie wokół południowej półkuli kuli ziemskiej
9. kolokazja
10. Rozległe dzielnice nędz. Występują wokół miast, zamieszkiwane przez najbiedniejszą ludność.

pzdr
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-16T23:02:02+01:00
1 najwyższy szczyt Afryki to wulkan Kibo leżący w masywie Kilimandżaro i jego wysokosc 5 895 m n.p.m.

2 Park Kampinoski-16 stycznia 1959r.
3 podaj 2 panstwa w ktorych odbylo sie trzesienie ziemi w lutym 2010

HAITI, Dominikana
4 podaj stolice i rok powstania czarno góry
Data powstania 13 marca 1852r. stolica Podgorica

5 roszyfruj skrot MERCOSUR –między narodowa organizacja gospodarcza powołana w 1991r

6 jakie panstwa naleza do tygrysow azjatyckich
Tajlandia, Korea południowa, Rosja, Brunei,Singapur,Malezja,Tajwan

7 jakie panstwo zamieszkuja kurdowie
Północną część IRAKU

8 z czy kojazysz okreslenie ryczace 40

Określenie wiatru, potop trwał 40 dni

9 podaj inna nazwe taro – są to bulwy taro

10 co to jest i gdzie wystepuje Fawele- Stepy są w Rio de Janeiro