Odpowiedzi

2010-03-16T22:48:04+01:00
Gwinea - dawna, pierwsza maszynowo bita złota moneta angielska (równa 21 szylingom).
Gwinea - państwo w zachodniej Afryce nad Oceanem Atlantyckim.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T22:49:04+01:00
Gwinea
1. państwo w zachodniej Afryce, początkowo pod okupacją portugalską, od XIX w. we władaniu Anglików. Od 1904 r. była to posiadłość francuska. Niepodległość Gwinea uzyskała w 1958 r.
2. pierwsza maszynowo bita złota moneta angielska. Bita od 1663 r. do 1813 r. W gwineach ustalano zazwyczaj ceny towarów luksusowych.
1 1 1