Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T23:02:00+01:00
X-ilość solanki pięcioprocentowej

ilość soli w solance pięcioprocentowej: 0,05*x
ilość solanki po odparowaniu: x-10
ilość soli w otrzymanej solance sześcioprocentowej: 0,06*(x-10)

0,05*x=0,06*(x-10)
0,05x=0,06x-0,6
0,6=0,01x
x=60


Odp. Na początku było 60 kg solanki.
63 4 63
A mógłbyś sprawdzenie do tego?
2010-03-16T23:10:02+01:00
X - masa solanki 5% (przed odparowaniem)
10 - masa wody odparowanej
x-10 - masa solanki 6% (po odparowaniu)

5%*x-0%*10=6%*(x-10)
0,05x-0=0,06x-0,6
0,05x-0,06x=-0,6
-0,01x=-0,6
x=60

Na początku było 60kg solanki.
114 4 114
A mógłbyś sprawdzenie do tego ?
2010-03-16T23:46:07+01:00
X - ilość solanki 5%
0,05x - ilość soli w solance 5%
x-10 - ilość otrzymanej solanki 6%
0,06*(x-10) - ilość soli w otrzymanej solanki 6%

0,05x=0,06*(x-10)
0,05x=0,06x-0,6
0,05x-0,06x=-0,6
-0,01x=-0,6
x=60

odp: Na początku było 60kg solanki

45 4 45