Oblicz V i P kuli inaczej chyba o to żeby obliczyć objętość i pole kuli


r=3 V,P ?
2r=12 V,P?

zad 2 chyba sam nie wiem ponieważ dostałem tylko to co widać
V=288π
P=1m²

proszę o rozwiązanie ponieważ muszę oddać to zadanie na jutro do 8 z góry dzięki za pomoc

2

Odpowiedzi

2010-03-17T01:15:44+01:00
1]
r=3
v=4/3πr³=4/3π×3³=36πj.³
p=4πr²=4π×3²=36πj.²


2r=12
r=6
v=4/3π×6³=288πj.³
p=4π×6²=144πj.²
2]
4/3πr³=288π/:π
r³=288:4/3
r³=216
r=6
p=4π×6²=144πj.²

4πr²=1m²
r²=1/4π
r=½√π
v=4/3π(½√π)³=⅙π²√πj.³
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T02:14:35+01:00
Oblicz V i P kuli inaczej chyba o to żeby obliczyć objętość i pole kuli


r=3 V,P ?
V=4/3π*3³=4/3π*27=4π*9=36π
P=4π*3²=36π

2r=12 V,P?
r=6
czyli V=8*36π=288π
P=4*36π=144π
zad 2 chyba sam nie wiem ponieważ dostałem tylko to co widać
V=288π
P=1m²

4/3πr³=288π /:π→4/3r³=288→r³=288*3/4→r³=216→r=6
czy to było o kuli?