Odpowiedzi

2010-03-17T01:25:11+01:00
Wysokość trójkąta równoramiennego ma 6 cm, pole 16 cm². oblicz obwód trójkąta.

P=1/2ah
h=6cm
P=16 cm²
16=1/2a*6
16=1/2a*6
3a=16
a=16/3

b²=6²+)8/3)²
b²=36+(64/9)
b²=(324+64)/9
b²=(388)/9
b=2√97 /3

obw=4/3√97+16/3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T01:30:27+01:00
PoleΔ=½ah
a=podstawa
h=wysokosc opuszczona na podstawę=6cm

16cm²=½×6a
a=16:3
a=¹⁶/₃cm
ramię c;
c=√6²+(⁸/₃)²
c=⅔√97
obwód=2c+a=2×⅔√97+¹⁶/₃=⁴/₃√97+¹⁶/₃=⁴/₃(√97+4)cm