Paołoga w hali magazynowej ma kształt prostokata o bokach 75m i 50m.
zaplanowano dwukrotne pomalowanie podłogi farbą. jeden litr farby wystarcza na pomalowanie 10m2 podłogi. farbę morzna kupici w 7,5l opakowaniach , a jedno takie opakowanie kosztuje 46,80zł. ile będzie kosztowała farba do pomalowania tej podłogi?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T07:09:59+01:00
Paołoga w hali magazynowej ma kształt prostokata o bokach 75m i 50m.
zaplanowano dwukrotne pomalowanie podłogi farbą. jeden litr farby wystarcza na pomalowanie 10m2 podłogi. farbę morzna kupici w 7,5l opakowaniach , a jedno takie opakowanie kosztuje 46,80zł. ile będzie kosztowała farba do pomalowania tej podłogi
?

P = 75 m * 50m =3750m2

3750m2 * 2 =7500m2 (tyle trzeba pomalowac m2 - ma byc 2 warstwy)

7500m2 / 10m2 = 750 (tyle potrzeba litrow farby)

750 / 7.5 = 100 ( tyle puszek farby)
100 * 46.80 = 4680 zł
odp. farba bedzie kosztowac 4680zł
1 5 1
2010-03-17T07:11:22+01:00
A = 75 m P = ?
b = 50 m P = a × b

P = 75 × 50 = 3750 (m2)

3750 ÷ 10 = 375 l
375 l × 2 =750 l
750 ÷ 7,5 = 100
100 × 46,8 zł = 4680 zł

Odp.: Farba do pomalowania tej podłogi będzie kosztowała 4680 zł.