Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-17T07:13:24+01:00
DANE:
x- l. chłopców
y = 0,86x l. dziewczyn
930 - wszyscy
Szukane:
ilu chłopców i ile dziewcząt uczy się w tej szkole ?
Rozwiązanie:
1,86x = 930
x= 500
y= 430
Odp: Chłopców w tej szkole uczy się 500 zaś dziewczynek 430
2010-03-17T07:19:06+01:00
930 -ilość uczniów
x-ilość chłopców
y = 0.86 x -liczba dziewcząt

x + y=930
0.86x=y

x=930-y
0.86 ( 930-y) = y

x=930-y
799.8 - 0.86y-= y

x-930-y
799.8=1.86y

x=930-y
y=430

x=930-430
y=430

x=500
y=430