Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T08:53:34+01:00
I - prąd całkowity = 2,6 A
I1 - prąd plynący przez R1
I2 - prąd plynący przez R2
R1 = 5 omów
R2 = 8 omów
R1/R2 = I2/I1
5/8 = I2/I1
0,625 = I2/I1
I2 = 0,625I1
I = I1 + I2
2,6 = I1 + 0,625I1
2,6 = 1,625I1
I1 = 2,6/1,625 = 1,6 A
I2 = 2,6 - 1,6 = 1 A
odp
I1 = 1,6 A
I2 = 1 A
2010-03-17T08:56:02+01:00
Witaj
dane J=2,6 A, R1=5 om, R2=8 om
szukane J1, J2

Zgodnie z prawami KIrchhoffa
J1 + J2 = J = 2,6A oraz
J1/J2 = R2/R1 = 8/5 = 1,6, bo na obu równoległych opornikach jest to samo
--------------------------------U = J1R1 = J2R2-------->J1/J2 = R2/R1
J1+J2=2,6
J1=1,6*J2
------------------
1,6J2 + J2 = 2,6
2,6J2 = 2,6
J2 = 1A
J1=1,6*J2 = 1,6A

...........................................pozdrawiam
1 5 1