Rozwiaz rownania:
1.7x-8=-x+24
2.-5x+1=8-6x
3.2(x-2)-1=5
4.3x+5x-8=0
5.2(x-6)=4x
6.7=3(x+4)
7.6x+7=6(x+7)
8.3/5x+1=2
9.-(x-3)=6x-(4-x)
10.4x-x+2=6-6(x-2)


Kapelusz z piorem kosztuje 110zl.Kapelusz jest droższy od pióra o 100zl. Ile kosztuje kapelusz,a ile pióro?


Prosze o rozwiazanie:)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T08:18:27+01:00
X- cena kapelusza y- cena pióra

x+y=110
x=y+100 układ równań


metoda podstawiania

y+100 +y=110
x= y+100

2y=110-100
x=y+100

2y=10/2
x=y+100

y=5
x=5+100

x=5
y=105
kapelusz kosztuje 105zł a pióro 5zł





1.7x-8=-x+24
7x+x=24+8
8x=32/8
x=4
2.-5x+1=8-6x
-5x+6x=8-1
x=7
3.2(x-2)-1=5
2x-4-1=5
2x=5+5
2x=10/2
x=5
4.3x+5x-8=0
8x=8/8
x=1

5.2(x-6)=4x
2x-12=4x
2x-4x=12
-2x=12/ (-2)
x= -6
6.7=3(x+4)
7=3x+12
-3x=12-7
-3x=5/ (-3)
x= -5/3
x= -1 ⅔
7.6x+7=6(x+7)
6x+7=6x+42
6x-6x=42-7
0=35
nie ma rozwiązania

8.3/5x+1=2
3/5x= 2-1
3/5x= 1/ 3/5
x=5/3
x=1⅔
9.-(x-3)=6x-(4-x)
-x+3= 6x-4+x
-x-7x=-4-3
-8x=-7/ (-8)
x=⅞
10.4x-x+2=6-6(x-2)
3x+2=6-6x+12
3x+6x=18-2
9x=16
x= 16/9
x=1 7/9
2010-03-17T08:19:47+01:00
1. 7x-8=-x+24
7x+x=24+8
8x=32/:8
x=4
2.-5x+1=8-6x
-5x+6x=8-1
x=7
3.2(x-2)-1=5
2x-4-1=5
2x=5+4+1
2x=10/:2
x=5
4. 3x+5x-8=0
3x+5x=8
8x=8/:8
x=1
5.2(x-6)=4x
2x-12=4x
2x-4x=12
-2x=12/:(-2)
x=-6
6.7=3(x+4)
7=3x+12
-3x=12-7
-3x=5/:(-3)
x= - 5/3
2010-03-17T08:43:24+01:00
1.7x-8=-x+24
7x+x=24+8
8x=32/:8
x=4
2.-5x+1=8-6x
-5x+6x=8-1
x=7
3.2(x-2)-1=5
2x-4-1=5
2x=5+4+1
2x=10/:2
x=5
4.3x+5x-8=0
8x=8/:8
x=1
5.2(x-6)=4x
2x-12=4x
2x-4x=12
-2x=12/:(-2)
x=-6
6.7=3(x+4)
7=3x+13
3x=7-13
3x=-6/:3
x=-2
7.6x+7=6(x+7)
6x+7=6x+42
6x-6x=42-7
0=35
równanie sprzeczne
8.3/5x+1=2
³/₅x=2-1
³/₅x=1/:³/₅
x=⁵/₃
x=1⅔
9.-(x-3)=6x-(4-x)
-x+3=6x-4+x
-x-x-6x=-4-3
-8x=-7/:(-8)
x=⁷/₈
10.4x-x+2=6-6(x-2)
3x+2=6-6x+12
3x+6x=18-2
9x=16/:9
x=¹⁶/₉
x=1⁷/₉

Kapelusz z piorem kosztuje 110zl.Kapelusz jest droższy od pióra o 100zl. Ile kosztuje kapelusz,a ile pióro?
x-cena piórka
x+100zł-cena kapelusza
x+x+100zł=110zł
2x=110zł-100zł
2x=10zł/:2
x=5zł

x+100zł=
5zł+100zł=
105zł-cena kapelusza
odp.kapelusz kosztuje 105zł,a piórko 5zł