Zadanie 1
Dla graczy przygotowano napój niegazowany, w którym stężenie cukru wynosi 5%. Zakładając, że przygotowano 4 litry napoju, oblicz, ile gramów cukru i ile gramów wody wykorzystano. Do obliczeń przyjmij,że gęstość roztworu wynosi 1 g/cm³.
Napisz obliczenia.
Pilnie:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T09:30:17+01:00
5% = 5g cukru + 95g H2O
4l = 4kg = 4000g roztworu
5% z 4000 = 200g cukru
4000 - 200 = 3800 g H2O
1 5 1
2010-03-17T09:43:24+01:00
Dane:
cp=5%
V=4l=4dm3=4000cm3
g=1g/cm3
szukane:
m substancji=?
m rozpuszczalnika=?
c p=m s/m rozt *100*
ale musimy obliczyć masę roztworu
g=m/V z tego m=g *V
m rozt=1g/cm3 *4000cm3
m rozt=4000g

teraz podstawiamy do wzoru na stężenie procentowe
5% =m s /4000g *100%
ms *100%=5% *4000g /:100%
ms=200g
a więc m wody=4000g-200g=3800g=3,4kg
masa cukru=200g=0,2kg