Podaj wyrazy od których utworzono wyrazy złożone
duszpasterz
Bogurodzica
zleceniodawca
północ
dusigrosz
małomiasteczkowy
ogólnopolski
krajoznawczy
średniowiecze
pierwszoklasista

Podanym hasłom odpowiadają zestawienia.Zapisz je poprawnie.
a)ozdoba choinkowa w postaci cienkich, błyszczących pasków
b)unoszące się jesienią cienkie nitki pajęczyny
c)święto obchodzone 25 grudnia
d)polska epopeja narodowa
e)kraj ze stolicą w Waszyngtonie
f)inaczej biedronka
g)inaczej Bałtyk
h)rasa psa nazywanego też wilczurem
i)rozwinięcie skrótu NBP
PROSZĘ O PILNĄ POMOC!!!

2

Odpowiedzi

2010-03-17T11:00:45+01:00

duszpasterz - pasterz dusz
Bogurodzica - rodzica (czyli matka) Boga
zleceniodawca - dawca zlecenia,
północ - nocy pół, połowa nocy
dusigrosz - grosze dusi"( czyli skąpy)
małomiasteczkowy - małe miasteczko, osoba, która je zamieszkuje
ogólnopolski - ogól POLski
krajoznawczy - poznający kraj
średniowiecze - wieki średnie
pierwszoklasista - pierwssza klasa

Podanym hasłom odpowiadają zestawienia.Zapisz je poprawnie.
a)ozdoba choinkowa w postaci cienkich, błyszczących pasków - włosy anielskie
b)unoszące się jesienią cienkie nitki pajęczyny - babie lato
c)święto obchodzone 25 grudnia - boże narodzenie
d)polska epopeja narodowa - pan tadeusz
e)kraj ze stolicą w Waszyngtonie - stany zjednoczone
f)inaczej biedronka - krówka boza
g)inaczej Bałtyk - morze bałtyckie
h)rasa psa nazywanego też wilczurem -
i)rozwinięcie skrótu NBP- narodowy bank polski
PROSZĘ O PILNĄ POMOC!!!
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T11:03:35+01:00
1duszpasterz- dusz pasteż
Bogurodzica - bogu rodzica(matka Boga)
zleceniodawca - dawca zleceń
północ - pół nocy
dusigrosz- dusi grosz
małomiasteczkowy- mało miasteczkowy
ogólnopolski- ogół polski
krajoznawczy- znający kraj
średniowiecze- średni wiek
pierwszoklasista- pierwsza klasa
2
a)włosy anielskie
b)babie lato
c)boże narodzenie
d)QUO VADIS
e)Stany zjednoczone
f)Krówka Boża albo Kroszela
g)morze bałtyckie
h)owczarek niemiecki
i)Narodowy Bank Polski
NIEWIEM CZY DOKŁĄDNIE O TO CHODZIŁO:)
4 3 4