Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T16:51:12+01:00
Główni bohaterowie: Romeo Monteki i Julia Kapulet.

Pozostali bohaterowie: Piastunka Marta - opiekunka i powiernica Julii, Monteki i Kapulet - głowy dwóch zwaśnionych rodów, Pani Monteki - małżonka Pana Montekiego, Pani Kapulet - małżonka Kapuleta, Eskalus - książę panujący w Weronie, Parys - młody Weroneńczyk szlachetnego rodu, krewny księcia, Merkucjo - krewny księcia, przyjaciel Romea, Benwolio - synowiec Montekiego, również przyjaciel Romea, Tybalt - krewny Pani Kapulet, Ojciec Laurenty - ojciec franciszkanin (w niektórych przekładach Wawrzyniec), Jan - brat z tegoż zgromadzenia, Baltazar - służący Romea, Samson i Grzegorz - słudzy Kapuleta, Abraham - sługa Monteka, Aptekarz, Trzech muzykantów, Paź Parysa, Piotr, Dowódca warty oraz Obywatele weroneńscy, przyjaciele obu domów, straż wojskowa i inni.

źródło to książka wydawnictwa bodjaże Greg
75 4 75
2009-10-26T16:56:31+01:00
Escalaus - ksiaze Werony
Paris młody szlachcic krewny ksiecia Werony
Pani Monteki matka Romea
Pani Capulet(lub Kapulet zalezy od osoby przekładajacej) matka Julii
Mercutio krewny ksiecia który był przyjacielem Romea
BenVolio siostrzeniec Pana Monteki i przyjaciel Romea
Tybalt bratanek Pani Capulet
Brat Wawrzyniec (lub Ojciec Laurenty równiez zalezy od osoby przekładającej) ojciec franciszkanin udzielił slubu Romeo i Julii

Baltazar sługa Romea
Sampson i Grzegorz słudzy Capuletów
Piotr sługa Julii
Aptekarz - sprzedsał truzizne dla Romea
Marta niania Julii
86 4 86