Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T11:27:55+01:00
Objętość walca jest równa 108π cm³,a jego wysokość 12 cm.Oblicz pole powierzchni całkowitej tego walca.

V=108π cm³
H=12 cm
Pp=V/H

Pp=108π/12=9π

Pp=πr²=9π
r²=9
r=3 cm

Pc=2Pp+2πrH

Pc=2*9π+2π*3*12
Pc=18π+72π
Pc=90π cm²

2010-03-17T11:31:56+01:00
V=108π cm³
h=12 cm
108π=12*πr² /:12/: π
9=r²
r=3cm
P₁- pole prostokata
P₂- pole koła
P=P₁+2*P₂
P₁=2π3*12=6=72π cm²
P₂=π3²=9π cm²
P=72πcm²+2*9π cm²=90πcm²