1) Kamień rzucony z prędkością V(zero)=12m/s pod katem alfa=45(stopni) do poziomu upadł na ziemię w odległości s od miejsca wyrzucenia. Z jakiej wysokości należy rzucić kamień
, aby przy tej samej prędkości początkowej zasięg rzutu był taki sam? Proszę o pomoc!!!

2

Odpowiedzi

2010-03-17T12:55:58+01:00
Witam
dane vo=12m/s, a=45*, g=10m/s2,
szukane h

W rzucie ukośnym uzyskano zasięg s = [vo]2*sin2a/g = 144m2/10m/s2 = 14,4m
Zasięg w rzucie poziomym dany jest wzorem :
........____
s = voV2h/g , co po podniesieniu obu stron do kwadratu daje
s2 = [vo]2 *2h/g
gs2 = 2h[vo]2
h = gs2//2[vo]2 = 10m/s2 *207,36m2 //2*144m2/s2 = 7,2m
Kamień należy rzucić poziomo zwysokości 7,2m.

...............................pozdrawiam
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T12:59:24+01:00
1) Kamień rzucony z prędkością V(zero)=12m/s pod katem alfa=45(stopni) do poziomu upadł na ziemię w odległości s od miejsca wyrzucenia. Z jakiej wysokości należy rzucić kamień
, aby przy tej samej prędkości początkowej zasięg rzutu był taki sam? Proszę o pomoc!!!

g=10m/s²
v=12m/s
α=45⁰
s=v²sin2α/g rzut ukośny

s=12²sin90⁰/10
s=144*1/10
s=14,4m

s=v√2h/g poziomy rzut
14,4=12√2h/10
1,2=√2h/10 /²
1,44=2h/10
2h=14,4
h=7,2m
7 5 7