Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T12:13:09+01:00
Jeśli przyjmiemy, że klasa:
6a zebrała x
6b 3/5*x
to 6c zebrała 3/5x-25
1 1 1
2010-03-17T12:15:21+01:00
X-klasa 6a
3/5x-klasa 6b
3/5x-25zł-klasa 6c
1 4 1
2010-03-17T12:17:50+01:00
X - kwota 6a
y - kwota 6b
z - kwota 6c

Ponieważ klasa 6b zebrała 3/5 tego, co klasa 6a, może to zapisać jako:
y = 3/5x

Z kolei klasa 6c zebrała o 25 zł więcej niż 6b, czyli:
z = y + 25
czyli
z = 3/5x + 25

Czyli klasa 6c zebrała:
3/5x + 25
1 1 1