1.Obwód prostokąta ma 72 cm, a jeden bok ma 19 cm.Oblicz pole.
2. Oblicz pole kwadratu którego przekątna ma 32 cm.
3.Pole prostokąta wynosi 54cm2(kwadratowe)a jeden bok ma 3 cm. Oblicz obwód.

Ps.za rozwiązanie tych trzech zadań dobrze daje "naj."

3

Odpowiedzi

2010-03-17T12:29:29+01:00
Zad.1.
obwód-72cm
a=19cm
Ob=2a+2b
72cm=2×19cm+2b
72cm=38cm+2b
72cm-38cm=2b
34cm=2b /:2
b=17cm
Zad.2.
przekątna-d=32cm
2a²=32cm /:2
a²=16cm
a=√16cm
a=4cm
P=a²
P=(4cm)²
P=16cm²
Zad.3.
P=a×b
3cm×b=54cm²
b=18cm-drugi bok
Obwód-2×18cm+2×3cm=36cm+6cm=42cm


Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T12:33:23+01:00
1.Obwód prostokąta ma 72 cm, a jeden bok ma 19 cm.Oblicz pole.
Ob=2a+2b
72=2*19+2b
72=38+2b
72-38=2b
2b=34 /:2
b=17
P=a*b
P=19*17=323cm2
2. Oblicz pole kwadratu którego przekątna ma 32 cm.
d=a√2
36=a√2
a=32/√2
P=a*a
P=32/√2*32/√2=1024/2=512cm2

3.Pole prostokąta wynosi 54cm2(kwadratowe)a jeden bok ma 3 cm. Oblicz obwód.
P=a*b
54=3*b
b=54/3
b=18
Ob=2*a+2*b
Ob=2*3+2*18=6+36=42cm
2010-03-17T12:35:04+01:00
1.
Obw = 72cm
Obw = 2a + 2b
a = 19cm

Potrzebny nam drugi bok:
72 = 38 + 2b
2b = 34
b = 17

Pole = a * b
Pole = 19 * 17 = 323cm2

2.
d (przekątna) - 32
wzór na d - a√2

32 = a√2
a = 32/√2

Pole = a² = (32/√2)² = 1024/2 = 512cm²

3.
Pole = 54cm²
a = 3cm

Potrzebujemy drugi bok, b.
Pole = a * b
54 = 3 * b
b = 18

Obwód = 2a + 2b
Obwód = 2*3 + 2*18
Obwód = 6 + 36 = 42