Odpowiedzi

2010-03-17T12:31:34+01:00
Liście roślin nagozalążkowych w przekroju poprzecznym są półokrągłe.
Dokladnie nie mam opisanego w zeszycie bo ja na architekturze jestem
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T12:31:56+01:00
. Nagozalążkowe drobnolistne:
a) miłorzębowe - liście w kształcie wachlarza z dwudzielną nerwacją, zalążki mają dwuwarstwową osłonkę, plemniki ruchliwe, drzewa o pokaźnym pniu i koronie, np. miłorząb dwuklapowy
b) kordaitowe - wydłużone liście w kształcie jęzorów, jednopłciowe kwiaty, zebrane w kotkowate kwiatostany
c) szpilkowe - drzewa i krzewy mające liście w postaci igieł lub łusek, nie opadają na ziemię (wyjątek stanowi modrzew), np. sosna, świerk, jodła

2. Nagozalążkowe wielkolistne:
a) paprocie nasienne - występowały od dewonu do początków kredy, zewnętrznym pokrojem zbliżone do niewielkich drzewiastych paproci (kształtem liści), nie tworzyły typowych nasion
b) benetyty - żyły w mezozoiku, kwiaty obupłciowe z zaczątkowym okwiatem, przypominały pokrojem sagowce- krótki, gruby pień, pióropusz pierzastych liści
c) sagowce - pień krótki, pojedynczy, kwiaty (szyszki, strobile) są jednopłciowe, nasiona kiełkują zaraz po dojrzeniu, prawie nie przechodzą okresu spoczynku
d) gniotowe - grupa reliktowa, drewno zbudowane z naczyń, skrócony, gruby pień np. welwiczja cudowna