Hania chciała kupić książkę po 17zł. Miała w portfelu jeden banknot po 20zł i cztery monety: 5zł ; 2zł ; 1zł ; 50gr. Ekspedientka miała tylko monety po 5zł. Aby wydać Hani resztę, poprosiła ją o TYLKO jedną monetę. Jaka to była moneta?

Daję Naj dla osoby która zrobi to schludnie, dobrze i z której pracy będę wiedziała o co gra....
Ale za to wszystkim daję wszystkie gwiazdki

2

Odpowiedzi

2010-03-17T13:11:59+01:00
Poprosiła ją o monetę 2zł...
20zł + 2zł = 22zł

22zł - 17zł = 5zł (czyli moneta którą mogła wydać resztę)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T13:13:10+01:00
20-17=3zł to w takim razie nie może byc :)
a więc :
poprosiła ja o 2 zł ;)
ponieważ 20zł+2zł=22zł
22-17=5zł
1 5 1