Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T13:28:22+01:00
X - przekątna RT

5x+x = 40+23-x
6x = 63-x
6x+x = 63
7x = 63 |:7
x = 9
49 4 49
2010-03-17T13:29:54+01:00
TP=a
PR=b
RS=c
TS=d
TC=x

a+b+x=40→a+b=40-x
c+d+x=23→c+d=23-x
a+b+c+d=5x
40-x+23-x=5x
-2x-5x=-40-23
-7x=-63
x=63:7
x=9= przekątna RT

spr, a+b=40-9
a+b=31

d+c=23-9
d+c=14

31+14=45
45 jest 5 razy wieksze od 9
22 4 22
2010-03-17T13:58:50+01:00
Obwód czworokąta PRST jest pięć razy większy od długościprzekątnej RT.Obwód trójkąta PRT jest równy 40,a obwód trójkąta RST jest równy 23 .Jaką długość ma przekątna RT ?

x=IRTI
obw=a+b+c+d=5x
a+d+x=40
c+b+x=23
----------
a+b+c+d+2x=63
5x+2x=63
7x=63
x=9


8 3 8