Krzyś rozbił skarbonke i policzył , że było w niej 32 zł w monetach o noninałach 2 zł 1 zł 50gr i 20gr., dwuzłotówek było 2 razy mniej niż złotówek ,a pięćdziesięciogroszuwek było 2 razy więcej niż złotówek . Dwudiestogroszówek było 10 (szt) . Ile monet było w skarbonce?
wszystko ma być w równaiu:PP

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T13:28:23+01:00
X - złotówki
1/2 x - dwuzłotówki
2 x - pięćdziesięciogroszówki
10 - 20 gr

10*20 = 200 gr = 2 zł
1x+ +1/2x *2 + 2x*0,5 + 2zł = 32
1x+ 1x+ 1x = 30
3x = 30 |: 3
x = 10
10 złotówek
5 - 2 zł
20 - 50 gr
10 - 20 gr
10+5+20+10=45
Odp. Było 45 monet.
3 3 3
2010-03-17T13:29:10+01:00
10x 20gr = 2zł
32zł-2zł=30zł

1zł = 10monet = 10zł
2zł = 5 monet = 10zł
50gr = 20 monet = 10zł

10+10+10+2= 32zł
10 monet 20gr + 10 monet 1zł + 5 monet 2zł + 20 monet 50gr = 45monet
2010-03-17T13:30:49+01:00
10x 20gr = 2zł
32zł-2zł=30zł

1zł = 10monet = 10zł
2zł = 5 monet = 10zł
50gr = 20 monet = 10zł

10+10+10+2= 32zł