Odpowiedzi

2010-03-17T13:29:23+01:00
Do wspólnych cech łączących trylobitokształtne, skorupiaki, szczękoczułkowce i tchawkowce należą:
a) heteronomiczna segmentacja ciała, wyrażająca się zespoleniem określonej liczby segmentów w tagmy;
b) członowane parzyste odnóża, z których przednie pary przekształcone są w narządy gębowe;
c) szkielet zewnętrzny, zróżnicowany na płytki zestawione ze sobą ruchomo, jest to prawdziwy szkielet, nie tylko służący do ochraniania ciała, ale także służący jako zaczep dla mięśni, umożliwiający wykonywanie złożonych ruchów;
d) zróżnicowanie mięśni w zespoły, a więc brak wora powłokowego;
e) mięśnie wyłącznie poprzecznie prążkowane, w tym także obsługujące narządy wegetatywne (przewód pokarmowy, naczynia krwionośne);
f) hemocel;
g) układ krwionośny otwarty, rolę serca pełni w nim grzbietowe naczynie krwionośne, z bocznymi otworami;
h) brak nabłonków orzęsionych;
i) rozdzielnopłciowość, hermafrodytyzm jest bardzo rzadki;
j) występowanie larw w rozwoju osobniczym;
k) linienie powiązane ze wzrostem
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T13:30:45+01:00
1. Ciało pokryte chitynowym oskórkiem.
2. Podział ciał na: głowotułów (lub głowa i tułów), odwłok.
3. Mają liczne odnóża z ruchomymi częściami, czyli stawami.