Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T15:34:54+01:00
Trawienie jest to rozkład pokarmów znajdujących się w pzrewodzie pokarmowym na zwiazki proste. Proces trawienia odbywa się pod wpływem soków trawiennych, które są wytwarzane przez drobne gruczoły znajdujące się w ścianach przewodu pokarmowego. Soki trawienne zawierają specjanle substancje zwane enzymami trawiennymi. Właśnie one rozkładają pokarmy na takie związki che,miczne, które organizm może przyswoić. Proces trawienie odbywa się stopniowo, w poszczególnych odcinkach przewodu pokarmowego.
2010-03-17T16:36:53+01:00
Trzustka jest to narząd produkujący soki trawienne, sa wspomagane przez żółć produkowaną w wątrobie, przechodzi do kolejnych odcinków jelita cienkiego , gdzie ulega dalszemu trawieniu.