Odpowiedzi

2010-03-17T13:48:39+01:00
Zad.1
a)
P= 486 cm2
P=6*a^2
486=6*a^2
a^2=486/6
a^2=81
a=9 cm

b)
P=8,64dm2
8,64=6*a^2
a^2=8,64/6
a^2=1,44
a=1,22 dm
Zad.2
a) 6 cmx 5cm x 8 cm
a=6cm
b=5cm
c=8cm
P=2ab+2ac+2bc
P=2*6*5+2*6*8+2*5*8
P=60+96+80
P=236 cm^2
b) 2 1/2 cmx 8 cmx 6 cm
a=2,5cm
b=8cm
c=6cm
P=2*2,5*8+2*2,5*6+2*8*6
P=40+30+96
P=172 cm^2
pozdrawiam:)
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T13:53:01+01:00
Oblicz długośc krawędzi sześcianu , którego pole powierzchni wynosi:
a) 486 cm2
Pc=6a2
486=6a2 /:6
a2=81
a=9cm
b) 8,64dm2=86,4cm
86,4=6a2 /:6
a2=14,4
a=/14,4

Oblicz pole powierzchnie prostopadłościanu o wymiarach :
a) 6 cmx 5cm x 8 cm
P=2*5*6+2*8*5+2*8*6=60+80+96=236cm2
b) 2 1/2 cmx 8 cmx 6 cm
P=2*2,5*8+2*2,5*6+2*8*6=40+30+96=166
2 3 2