Odpowiedzi

2010-03-17T14:10:34+01:00
Przekatna ta tworzy Δ o katach 90,60i 30⁰
z kąta 30 wynika,że 12cm=a√3:2/×2
a√3=24
a=24√3:3
a=8√3cm=przekątna
średnica podstawy=½d=4√3cm
r=2√3cm

v=πr²h=π×(2√3)²×12=144πcm³
pole=2πr²+2πrh=2π×(2√3)²+2π×2√3×12=24π+48√3π=24π(1+2√3)cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T14:31:33+01:00
Rysunek masz w załączniku ;]

a √3 = 12 /:√3 (obustronnie)
a=12:√3 * √3:√ 3
a= 4 √3

r=½a
r=2 √3

V=Pp * H
czyli inaczej:pi r kwadrat * H(bo pole podstawy ma pi r kwadrat)
V=(2 √3)kwadrat pi* H
V=4*3 pi * 12
V= 12pi * 12
V= 144 pi

wychodzi, że pi r kwadrat = 12 pi

Pc= 2 Pp + Pb
czyli inaczej:2 pi r kwadrat + 2 pi r * H
Pc=2* 12 pi+ 4 √3 pi* 12
Pc=24 pi + 48 √3 pi