Odpowiedzi

2010-03-17T14:01:17+01:00
Napisz wzór funkcji liniowej, której wykres jest prostą równoległą do wykresu funkcji y= -3x+1, przechodzącą przez punkt (-3,5).

y= -3x+1
równoległa ma a=-3

y=-3x+b
(-3,5).

5=-3*(-3)+b
5=9+b
b=-4

y=-3x-4
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T14:01:33+01:00
Y= -3x+1 A(-3,5)
Równoległa czyli ma taki sam współczynnik kierunkowy
y=ax+b
y=-3x+b
podstawiamy wartości punktu
5=-3*(-3)+b
5=9+b
b=-4

prosta równoległa
y=-3x-4
7 5 7