Odpowiedzi

2010-03-17T14:34:53+01:00
1. 2x - dluzsza
3x=7,5m
krotsza - 2,5
dluzsza - 5

2. x+2 - wagon
12x+24 - 12 wagonow
13x+24=102
13x=78
x=6
lokomotywa - 6
wagon - 8
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T15:55:03+01:00
Zad.1
x-długość krótszej części = 2,5m
2x - długość dłuższej części = 2,5m * 2 = 5m

x + 2x = 7,5
3x = 7,5 / :3
x = 2,5

Sprawdzenie:
długość krótszej części = 2,5m
długość dłuższej części = 2,5m * 2 = 5m
2,5 + 5 = 7,5m

Odp: Dłuższa część ma 5m, a krótsza 2,5m

zad.2
x - długość lokomotywy
x+2 - długość wagonu
12x + 24m - długość 12 wagonów

x + 12x + 24 = 102
13x + 24 = 102 / -24
13x = 78 / 13
x = 6

Sprawdzenie:

długość lokomotywy = 6m
długość wagonu = 6 + 2 = 8

zad.3
n - liczba nowych znaczków
32 + n - całość kolekcji
⅔ czyli 26 - zniszczona część kolekcji

⅔ = 26
⅓ = 26 : 2 = 13
26 + 13 = 39

Sprawdzenie:
liczba nowych znaczków = 39 - 36 = 3
całość kolekcji = 39

zad.4
Sposób I
s- ilość dukatów dla syna
2s- ilość dukatów dla córki
4s - ilość dukatów dla żony

s + 2s + 4s = 1050
7s = 1050 / :5
s = 150

Sprawdzenie:
ilość dukatów dla syna = 150
ilość dukatów dla córki = 150 * 2 = 300
ilość dukatów dla żony = 150 * 4 = 600
150 + 300 + 600 = 1050

Sposób II

c - ilość dukatów dla córki
½c - ilość dukatów dla syna
2c - ilość dukatów dla żony

3c + ½c = 1050
3½c = 1050 / 3½
c=300

Sprawdzenie:
ilość dukatów dla córki = 300
ilość dukatów dla syna = 300 : 2 = 150
ilość dukatów dla żony = 300 * 2 = 600
300 + 150 + 600 = 1050

Mam nadzieję, że pomogłam :)
Pozdrawiam :)
1 5 1