Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-26T17:01:04+01:00
Podaje się nazwy gatunkowe po łacinie, ponieważ takie funkcjonują we wszystkich językach i są zrozumiałe dla specjalistów danej dziedziny wszystkich narodowości. Ułatwia to też prace tłumaczom, poniewaz niejednokrotnie nazwa np. polska jest trudna do przetłumaczenia i nie ma odpowiednika w innym języku. Stąd też zastosowanie takiej uniwersalności. Jest również większa możliwość znalezienia informacji na temat danego gatunku jeśli zna się łacińska, ogólnoświatową nazwę.
2009-10-26T17:01:49+01:00
Żeby ludzie we wszystkich krajach świata rozumieli...
2009-10-26T17:08:53+01:00
Dlatego ze sama nazwa biologia jest z .łacinskiego ...inaczej
Bio|Logos
gdzie bio znaczy życie
a logos to nauka
czyli gałąź nauki zajmująca się badaniem życia
dlatego biologia jest wywiazana z łaciny i sa podawane łacińskie nazwy