Odpowiedzi

2010-03-17T14:19:44+01:00
Polska, oficjalnie Rzeczpospolita Polska – państwo położone w Europie Środkowej nad Morzem Bałtyckim. Graniczy z Niemcami (na zachodzie), Czechami i Słowacją (na południu), Ukrainą i Białorusią (na wschodzie), na północnym wschodzie z Litwą oraz na północy z Rosją (obwód kaliningradzki). Ponadto polska granica wyłącznej strefy ekonomicznej na Bałtyku graniczy ze strefami Danii i Szwecji.

Pod względem powierzchni zajmuje 68. miejsce na świecie i dziewiąte w Europie. Pod względem zaludnienia zajmuje 34. miejsce na świecie. Kraj jest podzielony na 16 województw, które dzielą się na powiaty i dalej na gminy.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T14:19:49+01:00
Na obszarze 128,5 tys. km2 mieszkało od 3,3 mln mieszkańców (1816) do 12,1 mln (1910). Królestwo Polskie dzieliło się na województwa, od 1837 na gubernie. Konstytucja z 1815 zapewniała odrębny polski sejm, rząd i wojsko, wspólnie z Rosją miała być prowadzona polityka zagraniczna.

W latach 1815-1830 konstytucyjne swobody obywatelskie poważnie ograniczyła represyjna polityka naczelnego wodza armii Królestwa Polskiego, wielkiego księcia Konstantego.
2010-03-17T14:21:39+01:00
Królestwo Polskie: powstało w 1772r. przez Napoleona I Bonapartego. w 1971r. było największym podziałem między Księstwem Warszawskim a granicą prusko-rosyjską wzdłuż Wisły do Sandomierza. prosze;)