Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T14:25:31+01:00
V=pi*r^2*h
h=160cm=16dm
r=40cm=4dm
V=3*16*16
V=768dm^3 (768 decymetrów sześciennych = 768 litrów)

3/4*768 litrów = 576 litrów

beczka napełniona do 3/4 objętości posiada 576 litrów wody
2010-03-17T14:33:43+01:00
Dane: Wzór: Szukane:
d=80 cm= 8 dm V=π*r²*H V=?
r=0,5*80 cm= 40cm= 4 dm
H=160 cm= 16 dm
π= 3

Obliczenia:
V= 3*4²*16 = 3*16*16 = 3*256 = 768 dm³ = 768 l

Odpowiedź: W tej beczce jest 768 litrów wody.