Odpowiedzi

2010-03-17T14:25:36+01:00
Pole koła jest 3 razy mniejsze od pola drugiego koła. Promień większego koła to √3 . Oblicz obwód mniejszego koła.

P1=3P2
k-skala
k=√3
R1=√3

R2=√3:√3=1

l2=2πR2=2π*1=2π
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T14:38:07+01:00
P1 = 3 P2
r1 = √3
--------------
Oblicz obwód mniejszego koła
Mamy
P1 / P2 = k² = 3 -----> k = √3
r1 / r2 = k
√3 / r2 = √3 ----> r2 = 1
L - obwód mniejszego koła
L = 2 π r2 = 2 π *1 = 2 π
Odp. L = 2 π