Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T14:39:03+01:00
X*40% = 0,4*x = 0,4x - ilość kobiet
0,4x*3/5 = 0,4x*0,6 = 0,24x - ilość blondynek
  • Użytkownik Zadane
2010-03-17T14:40:09+01:00
W firmie BLOND zatrudniajacej x osob , kobiety stanowia 40 % wszystkich pracownikow , a 3\5 kobiet to blondynki .Ile blondynek pracuje w tej firmie?

ilość pracowników - x
kobiety to 40% czyli 40%x
3/5 to blondynki
czyli blondynek jest 3/5*40%x, czyli
0,6*0,4*x= 0,24x tyle pracuje blondynek.