A) Pani Małgosia płaci podatek od zarobków w wysokości 20% . Jakie były jej zarobki brutto w ciągu miesiąca , jeśli capłaciła 236 zł podatku ?

b) Pani Ania także płaci podatek w wysokości 20% . Ile zarobiła brutto , jeśli zapłaciła 199,50 zł podatku ?

( ZAROBKI BRUTTO - to zarobki przed odliczeniem podatku )

pozdro . xD

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T14:47:28+01:00
X = 20%
236 zl = 100%
100% - 20% = 80%
80% =0,8
0,8 *236=188,88zl

odp .Jej zarobki brutto wynosiły 188zl 88 gr
x = 20%
199,50 zl=100%
100% - 20% = 80%
80% = 0,8
o,8 * 199,50zl = 159,60zl

opd Zarobki pani Ani wynoszą 159 zl 60 gr
1 1 1
2010-03-17T14:47:46+01:00
A) to bedzie 1180
b) to 997,50
1 1 1
2010-03-17T15:48:18+01:00
A. x=100%*236 podzielic przez 20%= 1180
b.x= 997.5