The simple past and the past coutinuous...

Witam tak gdzie mam zawiasy mam uzyc odopwiednia forme. I Wyjasnic dlaczego tak oraz przetłumaczyc zdania na polski.. Spam zglaszam...

1. I (be) sorry thet I (have to) leave the party early , because I (enjoy) myself.
2. As we (come) here a policman (stop) us. He (say) that he (look) for some stolen property and (ask) if he could search the car.
3. I (see) you yesterday from the bus. Why you (use) a stick?~
I (use) a stocl becaise I had hurt my leg that moring falling off a horse.~
Whose horse you (ride)?

3

Odpowiedzi

2010-03-17T15:00:36+01:00
1 . I was sorry that I had to leave the party early, because I enjoyed myself.
2. As we came here a policman stopped us. He sayed that he looked for some stolen property and askoed if he could search the...


Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T15:16:50+01:00
Was sorry, I had to , enjoyed
came, stopped us,
said, was looking, asked
saw, were you using
used, did you ride


Przykro mi, że musiałam wyjść tak wcześnie z imprezy, bo bardzo dobrze się bawiłam. Jak tu przyszliśmy, policjant zatrzymał nas. Powiedział, że szuka czegoś, co zostało skradzionie i zapytał czy może przeszukać samochód.
Widziałam cię wczoraj w autobusie. Dlaczego używałaś laski ?
Bo skaleczyłam się w nogę dzisiaj rano, spadając z konia.
Na jakim koniu jeździłaś?

Czas Past Simple użyłam (see - saw) bo wszystko toczyło się w przeszłości i tam się zakończyło ( słówko "yesterday"). A czas Past Continuous używa się wtedy (was looking), gdy podana czynnosc trwa długo.
2010-03-17T16:09:56+01:00
1. I was sorry that I had to leave the party early , because I enjoyed myself.
Było mi przykro, że musiałam wcześniej wyjść z przyjęcia, bo dobrze się bawiłam
2. As we came here a policeman stopped us. He said that he was looking for some stolen property and asked if he could search the car.
Jak tu dojechaliśmy, policjant zatrzymał nas. Powiedział, że szuka skradzionej własności i spytał, czy może przeszukać samochód.
3. I saw you yesterday from the bus. Why you were using a stick?
Widziałam Cię wczoraj w autobusie. Dlaczego używałaś laski?
I were using a stick becouse I had hurt my leg that moring falling off a horse.
Whose horse did you ride?
Używałam laski, bo zraniłam się rano w nogę spadając z konia.
Którym koniem jeździłaś?

Past Simple
czynność zakończona w przeszłości, która miała dokładnie określony czas trwania
Past Continuous
czynność we wskazanym momencie w przeszłości (nie wiesz kiedy się zaczęła, ani kiedy się zakończyła), tło jakiegoś wydarzenia, dwie czynności dziejące się w tym samym czasie, czynność, która została przerwana przez inną.