Hej mam zadnie z matematyki ( znowu;) ) I kompletnie nie wiem jak je zrobić. Do tego mam jeszcze jutro sprawdzian więc już wg leże i kwiczę.
A więc
1. Marcin wypija 4 łyżki stołowe tranu. Przez ile dni będzie pił tran zanim opróżni butelkę zawierającą 0,6L tranu.
1 łyżka 15ml.

2.3 osobowa rodzina państwa Mochalskich zużyła w lutym 18,0m3 wody ile przeciętnie LITRÓW wody dziennie zużył w lutym każdy członek tej rodziny?

I PROSZĘ O WYTŁUMACZENIE JAK TO ROBICIE, BO NAPRAWDĘ NIE RPZUMIEM TEGO! ;(

2

Odpowiedzi

2010-03-17T14:59:00+01:00
1.600ml:15ml.=40-dni
Tylko wiem na te pierwsze zadanuie
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T14:59:14+01:00
Dane ;
4 łyżki < 15ml.> dziennie
butelka - 0,6 L .
0,6 L - 600ml .
600 : 15 = 40 .
czyli wychodzi 40 łyżek musi wypić . ;D
40 : 4 = 10 dni .

2. :D

18, 0 m3 - 0 ,0018 litra .
0 ,0018 : 3 = 0,0006 litra .
na jedną osobę w ciągu lutego . xd
0 , 0006 : 29 = 0, 000021 .
czyli 0,000021 litra . ;D na osobę w ciągu dnia,
przeciętnie . ; )
1 1 1