Odpowiedzi

  • cck
  • Początkujący
2010-03-17T15:06:43+01:00
Adenium arabskie to roślina z rodziny toinowatych. W warunkach naturalnych rośnie w środkowej i północno-wschodniej Afryce i na Półwyspie Arabskim. W klimacie umiarkowanym uprawia się ją jako roślinę doniczkową. Zwane jest różą pustyni.
Adenium arabskie to roślina z charakterystycznym grubym, szerokim u dołu pniu. Ma mięsiste liście, ułożone spiralnie na grubych gałązkach. Jej kwiaty są duże, pojedyncze, najczęściej koloru różowego, jasno lub ciemno czerwonego.
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T15:08:09+01:00
roślina w doncizkach o wyjątkowych liściach - mają strzałkowaty kształt, a na ciemnozielonych blaszkach widać wyraźnie żółte nerwy. Ich wielkość dochodzi do 30cm. Rośliny tej jednak nie spotkamy w Amazonii gdyż jest wytworem różnych krzyżówek. Trzeba powiedzieć, że posiada trujacy sok. Aby dobrze rozwijała się potrzeba jej miejsca półcienistego. Lubi wilgoć i należy ją zraszać. Pozostałe zabiegi są tak jak w przypadku większości roślin. Ponieważ wytwarza odrosty to rozmnażamy ją z nich oraz z bezlistnych sadzonek pędowych.
4 2 4