Polecenie : bilety normalne w kinie ' znicz ' kosztuja 15 zł, a bilety ulgowe 10 zł. na pierwszy seans sprzedano ' n ' biletów, normalnych i ' m ' biletow ulgowych, a na drugi seans 2 razy wiecej normalnych i 2 razy mniej ulgowych. ile pieniedzy wplynelo do kasy kina za oba seanse ?

- pomóżcie -

3

Odpowiedzi

2010-03-17T15:09:01+01:00
1.
n-bilety normalne
m-bilety ulgowe
1 seans=15n +10m
2 seans=30n +5n
15n +10m+30n +5n=45n+15m
45*15+15*10=675+150=825zł
Do kasy wpłyneło 825 zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T15:11:09+01:00
1 seans:
Bilety normalne: n*15, czyli 15n
Bilety ulgowe: m*10, czyli 10m

2 seans:
Bilety normalne: 2*15n
Bilety ulgowe: 10m/2

Razem:
15n+10m+(2*15n)+(10m/2)

:)
1 5 1
2010-03-17T15:12:23+01:00
(n×15)+(m×10)=1 seans
(2×n×15)+(2:m×10)=2 seans
1 5 1